MŠ Bílenecké náměstí  pohádková školička   

NOVINKY

arr3Upozornění - námořnická tričkaNámořnická trička, která jsme si vyrobili na škole v přírodě, je potřeba před prvním praním po rubu... arr3Kouzelník17.6. 2019 jdeme s dětmi na kouzelnické představení do Chaberského dvora... arr3Divadelní představení20.6.2019 jdme s dětmi do Chaberského dvora na divadelní představení ,,4 pohádky o jednom drakovi"... arr3Zahradní program s Cucínem24.6.2019 budeme mít na školní zahradě na Bíleneckém náměstí zahradní program s ,,Cucínem"... arr3SokolníciPoslední den v tomto školním roce - 28 6. 2019 nás ještě navštíví sokolníci se svými dravci a... arr3Znovu otevření fotogaleriePo projednání s odborníky, na základě souhlasného potvrzrní všech rodičů o zveřejňování fotografií... arr3Platby na prázdninový provoz Děti 3-5 let - platí školné i stravné Stravné... arr3Oznámení o letním provozuarr3Prázdninový provozVážení rodiče, pokud máte zájem o docházku vašich dětí během letních prázdnin od 1.7. do 12.7. 2019...

KONTAKTY

MŠ Bílenecké nám. 33 Pohádková školička
Bílenecké náměstí 33
184 00 Praha-Dolní Chabry
tel: +420 733 667 131
napište nám

» LEDEN 2019
JAK KRTEK PŘIVÍTAL LED A SNÍH

Charakteristika a záměry bloku:

Krteček a kamarádi Anička s Honzíkem nás přivítají v novém roce. Připomeneme si společně tradici    Tří králů. Prohloubíme znalost názvů měsíců v roce a ročních dob.

Začala ta pravá zima, která kromě radosti ze sportování venku přináší i větší důraz na ochranu zdraví a správnou životosprávu. Proto utužíme naši kondici při hraní venku a procházky využijeme k pozorování zimní přírody. Naše zkušenosti a poznatky využijeme při výtvarných činnostech, s ohledem na nové a netradiční materiály.                                        

Nezapomeneme ani na zvířátka, která v zimě potřebují naši pomoc. Využijeme encyklopedií, tematických obrázků k vyprávění popisu jejich života a zvyklostí.

Zdůrazníme roli předškoláků v průběžné přípravě k úspěšnému nástupu na základní školy a přivítáme návštěvu z Pedagogickopsychologické poradny.

Vzdělávací cíle:

  • Rozvoj fyzické a psychické zdatnosti
  • Rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky (koordinace a rozsah pohybu, dýchání, koordinace ruky a oka, apod.), ovládání pohybového aparátu a tělesných funkcí
  • Posilování přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování, apod.)
  • Osvojení si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečnosti, osobní pohody a pohody prostředí
  • Rozvoj poznatků, schopností a dovedností umožňujících pocity, získané dojmy a prožitky vyjádřit
  • Osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení a psaní, rozvoj zájmu o psanou formu jazyka i další formy sdělení verbálního i neverbálního (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)
  • Osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci (abeceda, čísla)
  • Hry přirozené i modelové situace, při nichž se dítě učí přijímat a respektovat druhého
  • Vzdělávací nabídka činností:
  • Lokomoční pohybové činnosti (chůze, běh, skoky a poskoky, lezení), nelokomoční pohybové činnosti (změny poloh a pohybů těla na místě) a jiné činnosti (zákl. gymnastika, turistika, sezonní činnosti, hry apod.)
  • Zdravotně zaměřené činnosti (vyrovnávací, protahovací, uvolňovací, dechová, relaxační cvičení)
  • Manipulační činnosti a jednoduché úkony s předměty, pomůckami, nástroji, náčiním, materiálem, činnosti seznamující děti s věcmi, které je obklopují a jejich praktickým používáním
  • Společné diskuze, rozhovory, individuální a skupinové konverzace (vyprávění zážitků, příběhů, vyprávění podle skutečnosti i podle obrazového materiálu, podle vlastní fantazie, sdělování slyšeného druhým, apod.)
  • Hudební a hudebně-pohybové hry
  • Hry nejrůznějšího zaměření podporující tvořivost, představivost a fantazii (kognitivní, imaginativní, výtvarné, konstruktivní, hudební, taneční či dramatické aktivity)
  • Činnosti v projevování citů (zvláště kladných), sebekontrole a sebeovládání (zvláště emocí záporných, např. hněvu, zlosti, úzkosti, apod.)
  • Činnosti zajišťující spokojenost, radost, činnosti vyvolávající veselí a pohodu
  • Artikulační, řečové, sluchové a rytmické hry, hry se slovy, slovní hádanky, vokální činnosti
  • Hry a činnosti zaměřené k poznávání a rozlišování zvuků, užívání gest.
  • Grafické napodobování symbolů, tvarů, čísel a písmen
  • Prohlížení a čtení knížek
  • Přímé pozorování přírodních, kulturních i technických objevů i jevů v okolí dítěte, rozhovor o výsledku pozorování

AKCE:

17.1. Divadelní představení v Chaberském dvoře "Kocour v botách"

Testy školní zralosti (termín bude upřesněn)

Tematicky: Rok s Krtkem od str. 108

NzNjN